Jubilæum 25 år

Jubilæet er fra Skovlundegaard i Skovlunde, hvor foreningen holdt til den gang.

Daværende borgmester Ove Daslsgaard holdt tale.

Daværende formand Margot Bank holdt tale.

Med istandsættelsen af Skovlundegaard har Ballerup kommune skabt nogle særlige smukke og tiltalende rammer, hvor Ballerup Kunstforening fra februar 1984 fået lokaler på Skovlundegaard til udstillingsformål og andre tiltag der har med kunst at gøre.

Berømte kunstnere har også udstillet på Skovlundegaard bl.a. Jens Jørgen Thorsen som ved en happening malede at stort maleri som nu hænger på Skovlundegaard. Mange andre kendte lokale har også udstillet igennem de 25 år som foreningen har eksisteret.

Den 6 april 2008, afholdt vi en stor jubilæumsudstilling.

1983 præsenterede vi:

• Robert Jacobsen udstilling på Ballerup bibliotek
  • Et plankeværksmaleri på Ballerup festivalen
  • En efterårsudstilling med lokale kunstnere på Ballerup Bibliotek
  • En ekskursion til en kunstudstilling i TV-byen

Jubilæum 30 år

Udstilling med Rikke Darling

Jubilæet er fra Skovlunde Kulturhus hvor vi fik mulighed for at udstille fra januar 2012.

Ballerup Kommunes jubilæumsgave præsenteres af formand Vibeke Nielsen.

Til Ballerup Kunstforenings 30 års jubilæumsudstilling har vi valgt kunstneren Rikke Darling. Rikke er 37 år og tidligere Skovlunde borger. Hun er uddannet tøjdesigner og illustrator fra Københavns mode- og designskole. Er desuden gennem mange år oplært i biledkunst af Lotte Müller, der har skrevet bøger om illustration og kroppen i billedskabende processer.

Rikke Darling er repræsenteret med sine malerier på gallerier i Danmark, Indien og Japan.

Plancer fra 1983 og til .........med begivenheder i foreningen blev sat op.

Jubilæum 40 år

Ballerup Kunstforening blev oprettet i april 1983.

Den første udstilling  i Ballerup Kunstforening var med Robert Jacobsen. Udstillingen blev afholdt på Ballerup bibliotek.

I en periode fra 1984 til 31/12 2012 har vi udstillet på Skovlundegaard. Fra 1/1 2012 har vi udstillet i Skovlunde Kulturhus.

Jubilæums-arrangementet blev afholdt i Skovlunde Kulturhus.

Formanden Vibeke Nielsen bød velkommen hvorefter borgmester Jesper Würtzen holdt en tale,

hvor han fortalte lidt om foreningens fortid og nutid.

unsplash